luni, 16 iulie 2012

Recenzie - Numele trandafirului

De curand am terminat de citit inca una din cartile primite de la Adevarul Shop, si anume faimosul roman Numele trandafirului, un roman cu adevarat exceptional, un roman politist, un thriller si chiar o carte de teorie literata, toate intr-un singur roman.

Actiunea romanului se petrece intr-o manastire din italia in anul 1327 unde Calugarul Guglielmo (William din Baskerville) soseste, insotit de tanarul sau ucenic, Adso intr-o misiune oficiala de a facilita o intanlire. Insa lucrurile se complica cand o serie de crime misterioase isi fac aparitia, astfel ii este solicitat ajutorul Calugarul Guglielmo si a tanarului sau ucenic. Cu toate ca acestia dau dovada de o impresionanta capacitate de analiza par a fi mereu cu un pas in urma criminalului, ba mai rau suspectii lor ajung sa fie ucisi.

Un prim aspect al romanului care mi-a placut a fost atmosfera accesibila, fiind un roman clasic am putea crede ca stilul sau va fi unul mai dur, mai rece, insa aici nu e cazul, cartea fiind destul de usor de citit. Desi cu toate aceste am intanlit si cateva pasaje cu tenta filozofica ce iti pot pune la incercare rabdarea., insa actiunea captivanta si plina de rasturnari de situatie te face sa continui lectura cu acelasi entuziasm de la inceput

Un al doilea aspect care mi-a placut este reprezentat de personajele. Aceste sunt foarte bine realizate si complexe, insa mai mult decat atat sunt construite astfel incat sa te poti atasa destul de usor de ele, iar unele replici amuzante condimenteaza si mai mult caracterul acestora. Daca in unele romane intanlim personaje de ,,carton`` cu un singur aspect, fara o personalitate care sa le defineasca, in romanul de fata putem rezuma caracterul personajelor la un singur cuvant, si anume complexitate, ba mai mult intreg romanul poate fi rezumat la acest cuvant, fiind un roman complex din toate punctele de vedere

In concluzie dupa zecile de carti SF si Fantasty pe care le-am citit acest roman clasic a fost ca o gura de aer proaspat, un roman placut care iti ramane in minte, mult timp dupa ce l-ai citit si de care iti poti aduce mereu aminte cu placare. Daca v-am facut curiosi il puteti gasi la un pret mai mult decat avantajos aici